BluResponse jest z nami już od wielu lat, ale nadal jest bardzo przyzwoitą oponą. Cena jest zwykle akceptowalna, a jej jedyną poważną wadą w porównaniu z nowszymi oponami jest niższy przebieg.
Popularność wśród klientów
Na podstawie recenzji 68
Ten wykres pokazuje, jak opona plasuje się w różnych właściwościach w porównaniu z innymi testowanymi oponami. Wyższy percentyl oznacza lepszą wydajność - 100% oznacza lepszą niż każda inna opona w każdym teście, 0% oznacza gorszą niż każda inna opona w każdym teście.
Dunlop Sport BluResponse, letnia opona, otrzymała mieszane, ale głównie pozytywne opinie w kilku testach. Opona jest ceniona za swoje osiągi na suchych drogach, gdzie zapewnia dobrą przyczepność, krótkie drogi hamowania i efektywne prowadzenie. Te cechy sprawiają, że jest to niezawodny wybór dla kierowców poszukujących reaktywnej i bezpiecznej jazdy w suchych warunkach.
Kolejną mocną stroną Dunlop Sport BluResponse jest jego wydajność w sytuacjach aquaplaningu. Jego konstrukcja i skład zostały pochwalone za skuteczne zmniejszenie ryzyka aquaplaningu w warunkach deszczowych, co czyni go bezpieczną opcją dla deszczowej pogody.
Jednak jego wydajność na mokrych drogach została zidentyfikowana jako obszar do poprawy. O ile faktycznie wykazuje kompetencję w oporze aquaplaningu, jego przyczepność do mokrej nawierzchni i zdolność hamowania w takich warunkach zostały ocenione jako średnie lub lekko słabe w niektórych testach. Sugeruje to, że choć potrafi poradzić sobie w warunkach mokrych w pewnym stopniu, może występować ograniczenia w ekstremalnych warunkach deszczowych lub gdy wymagane są szybkie zatrzymania.
Jeśli chodzi o oszczędność paliwa, Dunlop Sport BluResponse jest doceniany za niskie opory toczenia, co przyczynia się do oszczędności paliwa. Jest to atrakcyjny aspekt dla kierowców chcących zmniejszyć swoje zużycie paliwa i wpływ na środowisko.
Z drugiej strony, opona ta została skrytykowana za brak równowagi i stosunkowo mniejszy potencjał przebiegu w porównaniu z niektórymi konkurentami, co może wpłynąć na jej długoterminową wartość i wydajność środowiskową z powodu częstszych wymian.
Mimo tych krytyk, ogólna ocena Dunlop Sport BluResponse jest pozytywna. Jest ona doceniana za swoje bezpieczeństwo, wydajność i osiągi w różnorodnych warunkach, zwłaszcza w suchą pogodę i opór aquaplaningu. Kilka obaw dotyczących jej wydajności na mokro i trwałości nie przysłaniają znacząco jej zalet, co czyni ją godną polecenia opcją dla kierowców poszukujących wszechstronnej letniej opony.
Dunlop Sport BluResponse został opracowany jako następca udanej generacji SP Sport Fast Response. Zmiany miana nie było dlatego, że by się Dunlop za SP Sport FastResponse wstydził, ale nowa generacia jest na tyle istotna, że było stworzone miano nowe. Fakt, że w ten sposób pokolenie myśli Dunlop poważnie wzmocnia i to, że w tym roku obchodzi swoje 125-lecie, a więc chce pokazać prawdziwie przełomową technologię.
Całkowita przyczepność bez kompromisów - tak Dunlop oznacza to pokolenie i z pewnością nie są to puste słowa. W tescie magazynu AutoBild 2013 roku ten typ opon zmiażdżył całą konkurencję. Krótsza droga hamowania jest spowodowana innowacyjnymi blokami, które są na ich ogromną sztywnością przeznaczone do „ostrej” jazdy i tworzą większy kontakt z powierzchnią drogi podczas hamowania. Dunlop Sport BluResponse posiada drogę hamowania na mokrej nawierzchni o 2,8 m krótszą niż konkurencja. Na suchych powierzchniach jest różnica 3m. Doskonała przyczepność na mokrej nawierzchni jest zapewniona przez mieszankę polimerową, która zapewnia prawdziwie imponującą przyczepność. W porównaniu do poprzedniej generacji również zostały rozszerzone rowki środkowe, które szybko odprowadzają wodę i zmniejszają ryzyko aquaplaningu. Dunlop zmniejszył wagę, w porównaniu do poprzedniej generacji jest ta o 12% lżejsza, co oznacza, że w rzeczywistości będzie zaoszczędzić około 1,5 kg masy. Równocześnie była użyta nowa mieszanina, dzięki której było poniżone ogrzewanie opon. Kierowcy są również zadowoleni, że zostały zmniejszone opory toczenia i to o 30%, dzięki czemu kierowcy mogą zaoszczędzić do 100 euro rocznie. Dla dobra opony stosuje się także fakt, że szum jest zmniejszony dzięki zamkniętym rowkom ramieniowym.
Doskonale powodzi sobie BluResponse w tescie ADAC, i to we wszystkich kategoriach. Całkowicie jest na drugim miejscu, dominuje w całkowitej jeździe na mokrych i suchych warunkach i w zużyciu paliwa.
2015
Dunlop Sport BluResponse była testowana 1x (Autoexpress)
2016
Dunlop Sport BluResponse była testowana 4x (ADAC,...)
2017
Dunlop Sport BluResponse była testowana 1x (ADAC)
2018
Dunlop Sport BluResponse była testowana 2x (Autobild,...)
2019
Dunlop Sport BluResponse była testowana 1x (ACE)
2020
Dunlop Sport BluResponse była testowana 1x (Autozeitung)
2021
Dunlop Sport BluResponse była testowana 2x (Autobild,...)
2022
Dunlop Sport BluResponse była testowana 2x (ADAC,...)
2023
Dunlop Sport BluResponse była testowana 2x (Autoklub ČR,...)
2024
Dunlop Sport BluResponse była testowana 2x (Autobild,...)
Dunlop Sport BluResponse jest produkowana w rozmiarach 70 od 185/55 R14 do 225/50 R17.
Wszystkie testy opon uwzględniających Dunlop Sport BluResponse:Wszystkie testy
Nazwa | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Dunlop Sport BluResponse | |||||||
Wyświetl szczegóły testu |
Nazwa | Droga hamowania na suchej nawierzchni | Droga hamowania na mokrej nawierzchni | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Najlepsze wyniki w teście | 35,4 | 25,8 | |||||
Dunlop Sport BluResponse | 36,9 | 30,0 | |||||
Wyświetl szczegóły testu |
Nazwa | Liczba punktów | Na mokrej nawierzchni | Na suchej nawierzchni | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Najlepsze wyniki w teście | 104,7 | 106 | 103,4 | ||||
Dunlop Sport BluResponse | 98,6 | 97,8 | 99,3 | ||||
Wyświetl szczegóły testu |
Nazwa | Wpływ na środowisko naturalne | Bezpieczeństwo jazdy | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Najlepsze wyniki w teście | 1,3 | 1,8 | |||||
Dunlop Sport BluResponse | 2,8 | 2,6 | |||||
Wyświetl szczegóły testu |
Nazwa | Na mokrej nawierzchni | Na suchej nawierzchni | Hałas | Amortyzacja | Zużycie paliwa | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Najlepsze wyniki w teście | 1,7 | 1,6 | 2,7 | 1 | 1,7 | ||
Dunlop Sport BluResponse | 2,5 | 2,0 | 3,0 | 2,5 | 2,3 | ||
Wyświetl szczegóły testu |
Nazwa | Na mokrej nawierzchni | Na suchej nawierzchni | Hałas | Amortyzacja | Zużycie paliwa | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Najlepsze wyniki w teście | 2,1 | 1,5 | 2,4 | 1,0 | 1,2 | ||
Dunlop Sport BluResponse | 2,3 | 2,1 | 2,8 | 2,5 | 2,1 | ||
Wyświetl szczegóły testu |
Nazwa | Droga hamowania na suchej nawierzchni | Droga hamowania na mokrej nawierzchni | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Najlepsze wyniki w teście | 34,1 | 29,6 | |||||
Dunlop Sport BluResponse | 35,4 | 32,2 | |||||
Wyświetl szczegóły testu |
Nazwa | Na mokrej nawierzchni | Na suchej nawierzchni | Koszty operacyjne | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Najlepsze wyniki w teście | 1- | 2+ | 1 | ||||
Dunlop Sport BluResponse | 2- | 2 | 3+ | ||||
Wyświetl szczegóły testu |
Nazwa | Liczba punktów | Na mokrej nawierzchni | Na suchej nawierzchni | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Najlepsze wyniki w teście | 264 | 137 | 129 | ||||
Dunlop Sport BluResponse | 218 | 90 | 126 | ||||
Wyświetl szczegóły testu |
Nazwa | Liczba punktów | Na mokrej nawierzchni | Na suchej nawierzchni | Opór toczenia | Hałas | Koszty operacyjne | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Najlepsze wyniki w teście | 153 | 66 | 51 | 19 | 10 | 17 | |
Dunlop Sport BluResponse | 152 | 63 | 49 | 18 | 7 | 15 | |
Wyświetl szczegóły testu |
Nazwa | Droga hamowania na suchej nawierzchni | Droga hamowania na mokrej nawierzchni | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Najlepsze wyniki w teście | 34,5 | 34,3 | |||||
Dunlop Sport BluResponse | 36 | 37,3 | |||||
Wyświetl szczegóły testu |
Nazwa | Na mokrej nawierzchni | Na suchej nawierzchni | Koszty operacyjne | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Najlepsze wyniki w teście | 2+ | 1- | 1 | ||||
Dunlop Sport BluResponse | 2 | 2+ | 3+ | ||||
Wyświetl szczegóły testu |
Nazwa | Na mokrej nawierzchni | Na suchej nawierzchni | Amortyzacja | Komfort | Zużycie paliwa | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Najlepsze wyniki w teście | 1,9 | 1,5 | 0,5 | 1,5 | 1,6 | ||
Dunlop Sport BluResponse | 2,6 | 1,5 | 2,5 | 3,2 | 1,9 | ||
Wyświetl szczegóły testu |
Nazwa | Na mokrej nawierzchni | Na suchej nawierzchni | Amortyzacja | Komfort | Zużycie paliwa | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Najlepsze wyniki w teście | 2,0 | 1,6 | 1,0 | 1,7 | 1,6 | ||
Dunlop Sport BluResponse | 2,3 | 1,7 | 2,0 | 3,6 | 1,8 | ||
Wyświetl szczegóły testu |
Nazwa | Na mokrej nawierzchni | Na suchej nawierzchni | Koszty operacyjne | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Najlepsze wyniki w teście | 2+ | 1- | 1 | ||||
Dunlop Sport BluResponse | 2 | 2+ | 2- | ||||
Wyświetl szczegóły testu |
Nazwa | Droga hamowania na suchej nawierzchni | Droga hamowania na mokrej nawierzchni | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Najlepsze wyniki w teście | 34,6 | 27 | |||||
Dunlop Sport BluResponse | 35,7 | 29,5 | |||||
Wyświetl szczegóły testu |
Nazwa | Liczba punktów | Na mokrej nawierzchni | Na suchej nawierzchni | Opór toczenia | Hałas | Komfort | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Najlepsze wyniki w teście | 100 | 100 | 101,1 | 130,3 | 102,4 | 100 | |
Dunlop Sport BluResponse | 96,9 | 92,7 | 101,1 | 130,3 | 99,9 | 93,3 | |
Wyświetl szczegóły testu |
Nazwa | Liczba punktów | Na mokrej nawierzchni | Na suchej nawierzchni | Opór toczenia | Hałas | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Najlepsze wyniki w teście | 100 | 266,5 | 187,9 | 63,2 | 96,1 | ||
Dunlop Sport BluResponse | 98,8 | 293,2 | 198,2 | 100 | 98,9 | ||
Wyświetl szczegóły testu |
100% (2x) | 95% (1x) | 85% (8x) | |||
---|---|---|---|---|---|
Fantastyczna | Przykłady | Dobry + | Dobry + | Dobry + | Dostateczny |
1x | 1x | 1x | 5x | 1x | 2x |
R15 | R16 | R17 |
---|---|---|
85% (4x) | 91.7% (6x) | 85% (1x) |
185/xx Rxx | 195/xx Rxx | 205/xx Rxx | 215/xx Rxx | 225/xx Rxx |
---|---|---|---|---|
85% (2x) | 85% (2x) | 93% (5x) | 85% (1x) | 85% (1x) |