215/55 R18 jest 60mm szerszy niż najwęższy wymiar (155) i -20mm węższy niż najszerszy (195). Profil opony 55 oznacza, że wysokość boku opony wynosi 55% szerokości opony (215mm), co daje wysokość boku 118.25mm. W 215/55 R18, istnieje tylko jeden możliwy indeks prędkości dla Kleber KRISALP HP3 - "H", który jest dobry dla prędkości do 210 km/h.
Testy odpowiednich opon w tych samych lub podobnych rozmiarach (215/55 R18)
Autobild Test opon zimowych 2022 215/55 R17
Pozycja # 16 z 56
Nazwa
Droga hamowania na mokrej nawierzchni
Droga hamowania na śniegu
Najlepsze wyniki w teście
32,8
25,4
Kleber KRISALP HP3
37,3
25,5
ADAC Test opon zimowych 2022 215/60 R16 Dostateczny Pozycja # 7 z 17Kleber Krisalp HP3 zajął 7. miejsce w porównaniu, uzyskując ostateczną ocenę „satysfakcjonującą” z powodu zauważalnych słabych stron zarówno na suchych, jak i mokrych powierzchniach, pomimo godnej uwagi wydajności na śniegu i lodzie, co zostało uznane za mocną stronę. Jego zdolności w trakcji na śniegu wyróżniły się jako absolutnie najlepsze spośród wszystkich testowanych dyscyplin, zyskując pochwałę za swoje możliwości w warunkach zimowych. Ponadto został doceniony za niskie zużycie paliwa, co dodatkowo przyczyniło się do jego pozytywnych cech. Jednakże, słaba wydajność opony na suchych i mokrych nawierzchniach uniemożliwiła jej uzyskanie wyższej pozycji, prowadząc do podsumowanej rekomendacji, że pomimo jej zalet potencjalni nabywcy powinni być świadomi jej ograniczeń na mniej oblodzonych drogach.
Autobild Test opon zimowych 2022 215/55 R17 Dobry + Pozycja # 11 z 19Kończąc na 11. miejscu spośród 19 konkurentów, opona Kleber KRISALP HP3 została doceniona za satysfakcjonujące osiągi w niedawnej zimowej porównywaniu opon, uzyskując ostateczną ocenę "Dobrze". Ta opona wyróżniała się przekonującymi cechami na lodzie i śniegu, wraz z dobrymi marginesami bezpieczeństwa w sytuacjach związanych z aquaplaningiem, wszystko uzupełnione korzystnym poziomem cenowym. Ponadto, KRISALP HP3 wykazała wyjątkowe osiągi w konkretnych dyscyplinach, wyróżniając się w aquaplaningu - wzdłużnym, hamowaniu na śniegu, prowadzeniu na śniegu i trakcji na śniegu. Jednak zauważono, że ma dłuższe drogi hamowania na mokrych nawierzchniach i tendencję do podsterowności zarówno na mokrych, jak i suchych drogach, obszary, w których istnieje miejsce na poprawę.