225/45 R18 jest 70mm szerszy niż najwęższy wymiar (155) i 30mm węższy niż najszerszy (255). Profil opony 45 oznacza, że wysokość boku opony wynosi 45% szerokości opony (225mm), co daje wysokość boku 101.25mm. W 225/45 R18, istnieje tylko jeden możliwy indeks prędkości dla Kumho WinterCraft WP52 - "V", który jest dobry dla prędkości do 240 km/h. W 225/45 R18, WinterCraft WP52 zazwyczaj konkuruje z KRISALP HP3, czyli oponą od Kleber z oceną 69%, w porównaniu do 61% danego Kumho. Najnowszy test w 225/45 R18 został przeprowadzony przez Tyre Reviews w 2023, gdzie WinterCraft WP52 otrzymał ocenę "" i zajął 9. miejsce. Został przetestowany na pojeździe BMW 3.
Testy odpowiednich opon w tych samych lub podobnych rozmiarach (225/45 R18)
Autobild Test opon zimowych 2023 225/40 R18 Dobry + Pozycja # 7 z 11Zajmując 7. miejsce spośród 11 konkurentów, opona zimowa Kumho WinterCraft WP52 zademonstrowała godną pochwały wydajność w niedawnej ocenie. Została pochwalona za doskonałe cechy zimowe, pewne prowadzenie na suchych powierzchniach oraz znacząco krótkie drogi hamowania zarówno na mokrych, jak i suchych drogach. Opona wyróżniała się również atrakcyjną ceną, zapewniającą dobrą wartość za pieniądze. Niemniej jednak nie była bez wad. Krytycy zauważyli ograniczoną odporność opony na aquaplaning oraz tylko umiarkowany boczny chwyt na mokrych powierzchniach, wskazując obszary, w których ulepszenia mogłyby poprawić jej wydajność. Pomimo tych krytyk opona zdobyła ostateczną ocenę „Dobrze”, umacniając swoją pozycję jako niezawodny wybór opon zimowych dla konsumentów poszukujących mieszanki bezpieczeństwa, wydajności i wartości ekonomicznej.
ADAC Test opon zimowych 2023 225/45 R17 Dostateczny Pozycja # 9 z 16Opona Kumho WINTERCRAFT WP52 zajęła 9. miejsce spośród 16 konkurentów i została wyróżniona ostateczną oceną "Dostateczny". Opona wykazała się dobrą wydajnością na zimowych drogach, charakteryzując się przede wszystkim najwyższym przewidywanym przebiegiem w swojej grupie testowej, minimalnym zużyciem oraz niskim zużyciem paliwa. Jednakże wykazała słabości w komforcie jazdy i zachowaniu na granicy na suchych drogach, oraz lekkie słabości na mokrym asfalcie, została zauważona również ze względu na bardzo wysoką wagę. Pomimo że oferowała przyzwoitą odporność na aquaplaning i krótkie drogi hamowania na mokrych nawierzchniach, jej zachowanie w tych warunkach było tylko zadowalające. Opona wyróżniała się w warunkach zimowych, zwłaszcza podczas hamowania i zachowania na śniegu i lodzie, wykazując dobrą sterowność i rezerwy w sytuacjach krytycznych. Pomimo swoich atutów, aspekt ekologiczny został zdegradowany z powodu braku osiągnięcia dobrej oceny pod względem efektywności, częściowo z powodu jej znacznej wagi, która nadal uzyskała satysfakcjonującą ocenę. Zużycie paliwa opony było na dobrym poziomie, ale niewystarczające, aby w pełni zrekompensować negatywny wpływ jej wagi na ogólną ocenę środowiskową.