W tym artykule będziemy porównywać dwa opony całoroczne: Bridgestone Weather Control A005 EVO i Pirelli Cinturato All Season SF2. Opony te zostały przetestowane w różnych scenariuszach i warunkach przez różne źródła, w tym przez Tyre Reviews, TyreReviews.com, Autoklub ČR, Autobild i Gute-Fahrt.
Zaczynając od opony Bridgestone Weather Control A005 EVO, ta opona całoroczna chwali się doskonałym przyczepnością zarówno na mokrych, jak i suchych nawierzchniach, dobrą odpornością na aquaplaning i najniższym oporem toczenia w niektórych testach. Oznacza to bardziej paliwooszczędną i przyjazną dla środowiska oponę. Niektóre z jej wyróżniających się zalet to hamowanie na mokro, a także prowadzenie i komfort na suchym. Jej głównym wadą jednak jest niezwykle ograniczona wydajność na śniegu, mając najdłuższą drogę hamowania, najniższą przyczepność i najtrudniejsze prowadzenie w śnieżnych warunkach. Opona ta ma również najwyższy hałas wewnętrzny spośród przetestowanych opon.
Z drugiej strony, opona całoroczna Pirelli Cinturato All Season SF2 oferuje również najniższy opór toczenia w niektórych testach, co wskazuje na jej oszczędność paliwa. Ma też krótką drogę hamowania na suchej nawierzchni i wyróżnia się wydajnością w zakresie hałasu zewnętrznego. Niemniej jednak, ograniczenia SF2 stają się widoczne w śniegu i na mokrych nawierzchniach, z ograniczoną przyczepnością podczas hamowania i prowadzenia. Ponadto, wykazuje właściwości podsterowności na mokrych i suchych nawierzchniach oraz nieco wydłużone drogi hamowania na mokrych.
Jeśli chodzi o rankingi testów, Bridgestone Weather Control A005 EVO zajął 2. i 3. miejsce w Autoklubie ČR i Gute-Fahrt odpowiednio, podczas gdy Pirelli Cinturato All Season SF2 zajęło 4. miejsce w obu testach Autoklubu ČR i Gute-Fahrt. Według wyników testów Autobild, opona Bridgestone zajęła 5. miejsce, podczas gdy opona Pirelli zajęła 7. miejsce spośród 10.
Ogólnie rzecz biorąc, główne zalety opony Bridgestone Weather Control A005 EVO leżą w jej doskonałej przyczepności i zdolnościach hamowania na mokrych i suchych nawierzchniach, niskim oporze toczenia oraz wydajności na mokrej nawierzchni. Jej główną słabością jest jednak jej ograniczona wydajność na śniegu. Z kolei opona Pirelli Cinturato All Season SF2 wyróżnia się niskim oporem toczenia, wydajnością w zakresie hałasu oraz przyczepnością na śniegu, a jej wadami są ograniczona przyczepność na śniegu i mokrych nawierzchniach oraz tendencje do podsterowności na mokrych i suchych nawierzchniach.
Podsumowując, opona Bridgestone Weather Control A005 EVO sprawdza się najlepiej ogólnie w warunkach mokrych i suchych, podczas gdy opona Pirelli Cinturato All Season SF2 ma przewagę w zakresie hałasu zewnętrznego i przyczepności na śniegu. Jednak żadna z tych opon nie wyróżnia się w warunkach śniegowych, co oznacza, że osoby mieszkające w obszarach o dużych opadach śniegu powinny rozważyć inne opcje lub zainwestować w dedykowane opony zimowe. Ostatecznie wybór między tymi dwiema oponami całorocznymi zależy od warunków jazdy i preferencji osobistych.