225/55 R17 jest 50mm szerszy niż najwęższy wymiar (175) i 70mm węższy niż najszerszy (295). Profil opony 55 oznacza, że wysokość boku opony wynosi 55% szerokości opony (225mm), co daje wysokość boku 123.75mm. W 225/55 R17, istnieje tylko jeden możliwy indeks prędkości dla Vredestein ULTRAC - "", który jest dobry dla prędkości do km/h. W 225/55 R17, ULTRAC zazwyczaj konkuruje z PremiumContact 7, czyli oponą od Continental z oceną 97%, w porównaniu do 21% danego Vredestein. Najnowszy test w 225/55 R17 został przeprowadzony przez Autobild w 2024, gdzie ULTRAC otrzymał ocenę "Dostateczny" i zajął 7. miejsce. Został przetestowany na pojeździe Mercedes Benz V-class.
Pozycja # 4 z 9Zajmując godne uwagi 4. miejsce spośród 9 konkurentów, opona Vredestein Ultrac pokazała swoją wszechstronność jako zdolny allrounder. Pomimo że nie osiągnęła najlepszych wyników we wszystkich testach, imponowała solidnym poziomem przyczepności, godnym podziwu komfortem i wysoką efektywnością energetyczną. Jednak jej zauważalnie długi dystans hamowania na mokrych powierzchniach był zauważalną wadą, wpływającą na ogólny wynik. Na suchych drogach niskie opory toczenia opony oznaczają ją jako energooszczędną opcję, nawet jeśli jest najwolniejsza na torach slalomowych. Wyrównuje to dobrym chwytaniem w zakrętach i prostymi dynamicznymi właściwościami prowadzenia - zbyt mocne naciskanie powoduje delikatne podsterowność, która jest przewidywalnie zarządzana dzięki klarownej informacji przekazywanej kierowcy. Pomimo swoich wad, wydajność opony została szczególnie zauważona ze względu na precyzyjne wymagane wejście, gdy zbliża się do granicy przyczepności na mokrych powierzchniach, nagradzając kierowcę godnym poziomem przyczepności za jego wysiłki.
Autobild Test opon letnich 2024 225/55 R17 Dostateczny Pozycja # 7 z 10Finishing 7th out of 10 competitors, the Vredestein ULTRAC tyre received a final rating of 'Satysfakcjonujący'. Został pochwalony za stabilność bocznej ściany dobrej jakości marki oraz bezpieczne właściwości jezdne, obok dobrej odporności na aquaplaning oraz przyjemnego cichego komfortu jazdy, wszystko to dostępne po umiarkowanym poziomie cen. Jednak jego wydajność nieco zaniżyła tendencja do podsterowywania zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni, zwiększone opory toczenia i niewielko przedłużone drogi hamowania. Nie wyróżniono konkretnych dyscyplin jako jego najmocniejsze lub najbardziej zaniedbane punkty, podkreślając jego ogólnie satysfakcjonującą, ale mieszane osiągi.