Test porównawczy pomiędzy Avon ZV7 i Maxxis Premitra HP5, oba opony letnie, ujawniły szczegółowe mocne i słabe strony każdego modelu. Ta analiza powinna dostarczyć przydatnych wskazówek dla tych, którzy rozważają którąkolwiek z opon do swojego pojazdu.
Zacznijmy od Avon ZV7, ta opona ma przyzwoitą ocenę 48% w naszych testach. Chociaż nie wyróżnia się w wielu testach, warto zauważyć, że wykazuje godną uwagi wydajność pod względem redukcji hałasu zewnętrznego. Oceniona na 9 w teście ACE, jej cichsza wydajność jest doceniana w miejskich warunkach jazdy.
Jednakże, pod względem wspólnych pozycji testowych, Avon ZV7 wypada nieco gorzej. Zajmując 17. miejsce w teście Autobild spośród 52 opon, zostaje prześcignięty przez Maxxis Premitra HP5 w tej sytuacji. Jednak konsumenci poszukujący spokojnej jazdy nadal powinni rozważyć Avon ZV7 jako wykonalną opcję.
Przechodząc do Maxxis Premitra HP5, jego wydajność jest znacznie lepsza, uzyskując wysoką ocenę 78%. Ta opona wyróżnia się kilkoma doskonałymi cechami w różnych punktach testowych. Warto zauważyć, że zajmuje pierwsze miejsce w teście ACE, przewyższając Avon ZV7 oraz osiem innych opon za sprawą cech takich jak odporność na aquaplaning (poprzeczny i podłużny), hamowanie na suchej nawierzchni oraz prowadzenie, włącznie z ocenami obiektywnymi.
W teście Autobild, Maxxis Premitra HP5 jest tylko nieznacznie za Avon ZV7, zajmując 18. miejsce spośród 52. Jednak nawet w tym przypadku, to zdolność Maxxisa do zapobiegania aquaplaningowi - szczególnie poprzecznego aquaplaning - wyróżnia się.
Pomimo przyzwoitych wyników testów, obecnie Avon ZV7 nie został zastąpiony przez następny model. Z drugiej strony, Maxxis Premitra HP5 pozostaje również aktywnym modelem w ofercie producenta, a marka nie wprowadziła jeszcze żadnego nowszego modelu, który by go zastąpił.
Wnioski:
Podsumowując, zarówno Avon ZV7, jak i Maxxis Premitra HP5 radzą sobie dobrze we własnym zakresie, jednak doskonała ogólna wydajność opon Maxxis oraz liczne najlepsze cechy sprawiają, że wyróżnia się ona. Byłaby to lepsza opcja, zwłaszcza dla tych, którzy stawiają na prowadzenie i bezpieczeństwo ponad redukcję hałasu. W końcu, wybór powinien być kierowany priorytetami każdego kierowcy oraz rodzajem dróg, którymi zazwyczaj się porusza.