205/55 R17 jest 20mm szerszy niż najwęższy wymiar (185) i 50mm węższy niż najszerszy (255). Profil opony 55 oznacza, że wysokość boku opony wynosi 55% szerokości opony (205mm), co daje wysokość boku 112.75mm. W 205/55 R17, istnieje tylko jeden możliwy indeks prędkości dla Avon ZV7 - "V", który jest dobry dla prędkości do 240 km/h. W 205/55 R17, ZV7 zazwyczaj konkuruje z Radial Champiro FE1, czyli oponą od GT z oceną 0%, w porównaniu do 17% danego Avon.
Testy odpowiednich opon w tych samych lub podobnych rozmiarach (205/55 R17)
ADAC Test opon letnich 2023 205/55 R16 Dostateczny Pozycja # 42 z 50Avon ZV7 zajął 42 miejsce na 50 w swojej klasie, uzyskując ostateczną ocenę "wystarczający". Pomimo relatywnie oszczędnej w zużyciu paliwa, opona została skrytykowana za swoją niezrównoważoną naturę, zwłaszcza za jej wady na suchych nawierzchniach, co doprowadziło do jej degradacji. Ponadto została zniżkowana za swoją słabą stopę ekologiczną, głównie z powodu bardzo niskiego przebiegu, dużego zużycia i słabych właściwości pod względem zrównoważenia. Pod względem bezpieczeństwa jazdy, opona prezentowała jedynie wystarczające informacje zwrotne i kontrolę na suchych drogach, co utrudniało kierowcom dokładne określenie i utrzymanie odpowiedniego kąta skrętu podczas zakrętów. Często wymagało to korekt w trakcie manewrowania, a pojazd miał tendencję do nadsterowności podczas unikania przeszkód, co utrudniało kontrolę. Jednakże, odległość hamowania została uznana za dobrą w porównaniu z innymi testowanymi oponami. Na mokrych nawierzchniach Avon ZV7 ledwo nie zdobył dobrej oceny, wykazując godne pochwały wyniki w testach hamowania i aquaplaningu, osiągając jednak tylko zadowalające wyniki w zakresie bocznego aquaplaningu i panowania na mokrych drogach. Wykazała ona umiarkowany poziom przyczepności i tendencję do nadsterowności lub podsterowności, co sugeruje zadowalającą kombinację sił podłużnych i bocznych. Ocena ekologiczna podkreśliła znaczne ścieranie opony i przewidywany niski przebieg, przyczyniając się do wystarczającej oceny pomimo umiarkowanie niskiego zużycia paliwa, które nie w pełni rekompensowało za jej zwiększoną wagę i obawy dotyczące wydajności.