235/35 R19 jest 30mm szerszy niż najwęższy wymiar (205) i 50mm węższy niż najszerszy (285). Profil opony 35 oznacza, że wysokość boku opony wynosi 35% szerokości opony (235mm), co daje wysokość boku 82.25mm. W 235/35 R19, istnieje tylko jeden możliwy indeks prędkości dla Bridgestone Potenza Sport - "Y", który jest dobry dla prędkości do 300 km/h. W 235/35 R19, Potenza Sport zazwyczaj konkuruje z Turanza T005, czyli oponą od Bridgestone z oceną 91%, w porównaniu do 91% danego Bridgestone. Najnowszy test w 235/35 R19 został przeprowadzony przez Sportauto w 2022, gdzie Potenza Sport otrzymał ocenę "Bardzo dobry" i zajął 3. miejsce. Został przetestowany na pojeździe Hyundai i30 N.
Testy odpowiednich opon w tych samych lub podobnych rozmiarach (235/35 R19)
Autobild Test opon letnich 2024 235/55 R19 Dobry + Pozycja # 3 z 11Bridgestone Potenza Sport osiągnęła godne podtrzecie miejsce wśród swoich konkurentów, co zapewniło jej ostateczną ocenę „Dobry”. Ten letni opona wyróżniła się w różnych dyscyplinach, zwłaszcza w hamowaniu na suchym, prowadzeniu na piasku, trakcji w błocie, hamowaniu na mokrym, pokonywaniu mokrego zakrętu oraz prowadzeniu na mokrym, pokazując swoją wszechstronność na różnych nawierzchniach. Pochwalana za swoją wysoką jakość, która zapewnia doskonałą dynamikę jazdy, Potenza Sport zachwyciła również przekonującymi zdolnościami terenowymi, precyzyjnym prowadzeniem i krótkimi drogami hamowania zarówno na mokrych, jak i suchych nawierzchniach. Zauważono jednak, że ma ona zwiększone opory toczenia, co stanowiło drobny mankament w całkowitej ocenie jej osiągnięć.
Autozeitung Test opon letnich 2023 235/35 R19 Zwycięzca testu Pozycja # 2 z 9Kończąc na 2. miejscu spośród 9 konkurentów, opona Bridgestone Potenza Sport wyróżniła się doskonałym występem, zdobywając tytuł Zwycięzcy Testu. Wykazała się wyjątkową zdolnością na mokrych drogach, z nieskazitelnymi właściwościami jezdnymi, które przyczyniły się do szybszych czasów okrążenia w porównaniu z najbliższym konkurentem, pomimo zwiększonego zużycia opony związanego z jej wysokim poziomem przyczepności. Wykazała również wyższą wydajność w warunkach suchych, imponująco osiągając najwyższe noty w zakresie hamowania, prowadzenia i bezpieczeństwa, reagując szybko i przewidywalnie na zmiany ograniczeń, ale wymagając aktywnych poprawek. Jej przyczepność, dynamika i bezpieczeństwo na mokrych nawierzchniach zostały zauważalnie podkreślone, pokazując, jak wiele można osiągnąć w tych obszarach. Zauważono jednak, że opona ma największe tarcie toczenia spośród uczestników, co może prowadzić do wyższego zużycia paliwa. Opona prowadziła w kategoriach Suche Prowadzenie, Bezpieczeństwo, Hamowanie na Mokrym, Prowadzenie na Mokrym i Bezpieczeństwo na Mokrym, ale zauważono także, że jest nieco droższa od swoich konkurentów o podobnych wynikach.