225/55 R16 jest 40mm szerszy niż najwęższy wymiar (185) i 100mm węższy niż najszerszy (325). Profil opony 55 oznacza, że wysokość boku opony wynosi 55% szerokości opony (225mm), co daje wysokość boku 123.75mm. W 225/55 R16, istnieje tylko jeden możliwy indeks prędkości dla Continental PremiumContact 6 - "V", który jest dobry dla prędkości do 240 km/h. W 225/55 R16, PremiumContact 6 zazwyczaj konkuruje z Turanza 6, czyli oponą od Bridgestone z oceną 77%, w porównaniu do 78% danego Continental.
Testy odpowiednich opon w tych samych lub podobnych rozmiarach (225/55 R16)
Autobild Test opon letnich 2022 225/45 R18 Dostateczny Pozycja # 7 z 11Zajmując 7. miejsce spośród 11 konkurentów, Continental PremiumContact 6 otrzymał ocenę "Zadowalający". Znany z wyśmienitego komfortu, opona charakteryzuje się stabilną jazdą po suchych nawierzchniach i imponująco krótkimi drogami hamowania na suchych drogach. Ponadto docenia się ją za paliwooszczędne opory toczenia i ogólny dobry komfort. Jednakże wypada gorzej w kilku obszarach, w szczególności ze względu na ograniczoną rezerwę bezpieczeństwa w warunkach aquaplaningu, opóźnioną reakcję kierownicy oraz wydłużone drogi hamowania na mokrych nawierzchniach. Wyróżniając się swoją wydajnością, Continental PremiumContact 6 był szczególnie dominujący w hamowaniu na suchych drogach, dyscyplinie, w której przewyższał konkurentów.
ADAC Test opon letnich 2021 225/50 R17 Dobry + Pozycja # 2 z 17Osiągając silne drugie miejsce spośród 17 konkurentów, Continental PremiumContact 6 wyróżnił się swoim ogólnie zrównoważonym osiągnięciem, zwłaszcza w warunkach mokrych, gdzie uznano go za najlepiej wykazującego się w dyscyplinach takich jak zakręcanie na mokrej okrężnicy i prowadzenie na mokro. Wykazał się również godnie na suchych drogach i miał przewagę niskiego zużycia paliwa, co wyróżniało go jako bardzo wydajnego. Według opinii testerów, opona prezentowała doskonałą równowagę między prowadzeniem na suchych i mokrych nawierzchniach, a suchy hamulec był godny uwagi. Na mokrych nawierzchniach nie tylko wykazywał imponujące zdolności hamowania, ale także utrzymywał precyzyjne i kontrolowane prowadzenie zarówno na mokrych torach jak i okrężnych trasach. Poziom hałasu wewnętrznego okazał się dobry, przyczyniając się do komfortowego doświadczenia jazdy, choć emisja hałasu zewnętrznego opony została oceniona jako adekwatna. Ponadto, opona wykazała niskie wskaźniki zużycia i znajdowała się w czołówce pod względem efektywności energetycznej, podkreślając tym samym jej cechy. Mimo braku konkretnych słabych punktów wskazanych, wyniki testu przyniosły oponie ostateczną ocenę 'Dobry', podkreślając jej niezawodność i osiągi.