215/50 R18 jest 10mm szerszy niż najwęższy wymiar (205) i 100mm węższy niż najszerszy (315). Profil opony 50 oznacza, że wysokość boku opony wynosi 50% szerokości opony (215mm), co daje wysokość boku 107.5mm. W 215/50 R18, istnieje tylko jeden możliwy indeks prędkości dla Continental PremiumContact 7 - "V", który jest dobry dla prędkości do 240 km/h. W 215/50 R18, PremiumContact 7 zazwyczaj konkuruje z Eagle F1 Asymmetric 6, czyli oponą od Goodyear z oceną 93%, w porównaniu do 97% danego Continental.
Sportauto Test opon letnich 2024 215/40 R18 Zwycięzca testu Pozycja # 1 z 5Zdobywając najwyższą pozycję spośród pięciu uczestników, Continental PremiumContact 7 zademonstrował wzorową wydajność, co pozwoliło mu zdobyć tytuł "Test Winner". Według oceniających, opona ta zapewniła wyjątkową przyczepność zarówno na mokrych, jak i suchych nawierzchniach, gwarantując zrównoważone i bezpieczne doświadczenie z jazdy. Została pochwalona za doskonałą kontrolowalność w warunkach deszczowych, imponującą precyzję kierownicy oraz wysoki poziom ochrony przed aquaplaningiem. Na suchych drogach jej zwrotność, stabilność kierunkowa oraz bezpieczeństwo były zauważalnymi zaletami. Pomimo pewnego kompromisu w komforcie na tylnej osi, ogólna wydajność Continental PremiumContact 7 była niezrównana. Wyróżniła się w kilku kluczowych dyscyplinach, w tym Aquaplaning - cross, Hamowanie na suchej nawierzchni, Prowadzenie na suchej nawierzchni, Prowadzenie na suchej nawierzchni - cel, Reakcja na kierownicę na suchej nawierzchni, Hamowanie na mokrej nawierzchni, Ogólny zakręt na mokrej nawierzchni, Prowadzenie na mokrej nawierzchni, i Prowadzenie na mokrej nawierzchni - cel, prezentując swoją wyższość w szerokim spektrum warunków bez żadnych słabych punktów.
ADAC Test opon letnich 2024 215/55 R17 Dobry + Pozycja # 1 z 16Continental PremiumContact 7 wyłonił się jako wiodący wykonawca, zajmując pierwsze miejsce spośród 16 konkurentów, imponujący wyczyn podkreślający jego doskonałość. Opona wyróżniła się wyjątkowym balansem, prezentując najlepsze zdolności zarówno na suchych, jak i mokrych nawierzchniach, co zostało docenione w końcowej ocenie na "Dobry". Warto zauważyć, że wyróżniała się w komforcie jazdy, hamowaniu na suchej nawierzchni, prowadzeniu na suchej nawierzchni, hamowaniu na mokrej nawierzchni i prowadzeniu na mokrej nawierzchni, przewyższając wszystkich pozostałych konkurentów w tych kluczowych dyscyplinach. Na suchych nawierzchniach ustanowiła ona standard, oferując doskonałą informację zwrotną z kierownicy, bezpieczeństwo na granicy przyczepności oraz najkrótszą drogę hamowania z prędkości 100 km/h. Podobnie, na mokrych drogach, osiągała najkrótsze drogi hamowania, zapewniając wysoki poziom bezpieczeństwa i sterowności podczas jazdy po mokrej nawierzchni. Jednak opona wykazała pewne słabości w wydajności w aquaplaningu, w szczególności w aquaplaingu podłużnym, gdzie jej osiągi nie były tak dobre. Ponadto, zyskała uznanie za bardzo wysoki prognozowany przebieg oraz niskie zużycie paliwa, pomimo nieco większej wagi, która potencjalnie mogła wpłynąć na jej rating ekologiczny. Ogólnie rzecz biorąc, Continental PremiumContact 7 zdefiniował standardy bezpieczeństwa, równoważąc swoje wyjątkowe osiągi z cechami zrównoważonego rozwoju.