225/35 R17 jest 20mm szerszy niż najwęższy wymiar (205) i 70mm węższy niż najszerszy (295). Profil opony 35 oznacza, że wysokość boku opony wynosi 35% szerokości opony (225mm), co daje wysokość boku 78.75mm. W 225/35 R17, istnieje tylko jeden możliwy indeks prędkości dla Falken Azenis FK510 - "Y", który jest dobry dla prędkości do 300 km/h.
Testy odpowiednich opon w tych samych lub podobnych rozmiarach (225/35 R17)
Autobild Test opon letnich 2022 225/45 R18 Przykłady Pozycja # 3 z 11Falken Azenis FK510 imponująco zajęła trzecie miejsce spośród 11 konkurentów, prezentując swoje znaczące osiągi podczas oceny. Została bardzo wysoko oceniona za swoje wyjątkowe marginesy bezpieczeństwa podczas zjawiska aquaplaningu, a także za krótkie drogi hamowania zarówno na mokrych, jak i suchych nawierzchniach, co znacząco zwiększa jej niezawodność. Ponadto, jej komfort jazdy został wyróżniony jako cecha wysuwająca się na pierwszy plan, gdzie prezentowała się najlepiej, co przyniosło jej ostateczną ocenę jako 'Wzorowa'. Jednak nie obyło się bez wad; opona wykazywała tendencję do nadsterowności na mokrych drogach i zapewniała tylko zadowalającą przyczepność boczną na suchych nawierzchniach. Pomimo tych drobnych problemów, Falken Azenis FK510 wyłoniła się jako silny konkurent, stawiający siebie jako doskonały wybór dla kierowców, którzy stawiają na bezpieczeństwo i komfort.
ADAC Test opon letnich 2021 225/50 R17 Dobry + Pozycja # 1 z 17Zdobywając pierwsze miejsce spośród 17 konkurentów, Falken Azenis FK510 wyróżniał się ze względu na swoje wyjątkowo wyważone osiągi zarówno na mokrych, jak i suchych drogach. Opona ta wyróżniała się w warunkach deszczowych, gdzie wymagała minimalnego wysiłku kierowniczego, aby utrzymać swoją trasę, dzięki czemu stała się jednym z najlepszych wykonawców w obsłudze na mokrej nawierzchni. Pokazała doskonałą precyzję i krótkie odległości hamowania na suchych powierzchniach, zachowując swoje osiągi nawet przy wysokich temperaturach opon. Ponadto, Azenis FK510 został pochwalony za swoją wygodę, stając się jednym z najcichszych pod względem hałasu wewnętrznego, poprawiając tym samym doświadczenie z jazdy. Otrzymał pochwałę w teście zużycia, co podkreślało jego trwałość. Opona otrzymała ostateczną ocenę "Dobrze", chociaż zauważono, że ma nieco wyższe zużycie paliwa w porównaniu z innymi. Pod względem konkretnych dyscyplin, opona była bezkonkurencyjna pod względem hałasu wewnętrznego i obsługi na mokrej nawierzchni, co pokazuje jej doskonałe zdolności w tych obszarach.