235/35 R19 jest 30mm szerszy niż najwęższy wymiar (205) i 90mm węższy niż najszerszy (325). Profil opony 35 oznacza, że wysokość boku opony wynosi 35% szerokości opony (235mm), co daje wysokość boku 82.25mm. W 235/35 R19, istnieje tylko jeden możliwy indeks prędkości dla Falken Azenis FK520 - "Y", który jest dobry dla prędkości do 300 km/h. W 235/35 R19, Azenis FK520 zazwyczaj konkuruje z Proxes Sport 2, czyli oponą od Toyo z oceną 63%, w porównaniu do 72% danego Falken. Najnowszy test w 235/35 R19 został przeprowadzony przez Autozeitung w 2023, gdzie Azenis FK520 otrzymał ocenę "Fantastyczna" i zajął 6. miejsce. Został przetestowany na pojeździe Ford Focus.
Testy odpowiednich opon w tych samych lub podobnych rozmiarach (235/35 R19)
Automotorsport Test opon letnich 2024 235/55 R18 Dobry + Pozycja # 7 z 8Kończąc na 7. miejscu spośród 8 konkurentów, opona Falken Azenis FK520 udało się uzyskać ostateczną ocenę "Dobrze". Opona została bardzo wysoko oceniona za swoje wyjątkowe właściwości przeciwpoślizgowe na mokrej nawierzchni i łatwe, chociaż niewiele dynamiczne, zachowanie na suchej nawierzchni. Jednak jej wydajność nie była pozbawiona wad. Opona miała ograniczenia w hamowaniu i trakcji na mokrej nawierzchni, ujawniając niezrównoważoną dynamikę jazdy z oznakami zarówno nadsterowności, jak i podsterowności w takich warunkach. Ogólne wrażenia sugerują, że istnieje miejsce na poprawę w przyczepności na mokrej nawierzchni i stabilności jazdy. Zauważalnie, opona wyróżniła się w jednej dyscyplinie, prezentując niezrównane osiągi w oporze przy przemieszczaniu się wzdłużnym na mokrej nawierzchni, wyróżniając się w tym konkretnym obszarze.
Autozeitung Test opon letnich 2023 235/35 R19 Fantastyczna Pozycja # 6 z 9Zajmując 6. miejsce spośród 9 konkurentów, Falken Azenis FK520 został wyróżniony oceną "Bardzo polecany", podkreślając swoją kompetencję w konkurencyjnej dziedzinie. Pomimo swojego wieku, ta opona utrzymuje bliską przewagę wydajnościową nad wiodącymi produktami, zwłaszcza w suchych warunkach, gdzie wyróżnia się zdolnością do komunikacji, zapewniania solidnego trzymania i okazywania tylko umiarkowanej reakcji na zmianę obciążenia, przy tendencji do podsterowności jako jej głównym mankamentem. W warunkach mokrych Falken Azenis FK520 wyróżnia się, umożliwiając zdecydowane i precyzyjne zmiany kierunku z przyjemnie neutralnym balansem na trasach slalomowych, zbliżając się do najlepszych czasów konkurentów, takich jak Bridgestone, Conti i Goodyear. Ponadto, jego uczciwa cena w połączeniu z solidną wydajnością zarówno w warunkach mokrych, jak i suchych, podkreśla jego status jako opłacalnej opcji bez istotnych wad.