205/40 R17 jest 40mm szerszy niż najwęższy wymiar (165) i 90mm węższy niż najszerszy (295). Profil opony 40 oznacza, że wysokość boku opony wynosi 40% szerokości opony (205mm), co daje wysokość boku 82mm. W 205/40 R17, istnieje tylko jeden możliwy indeks prędkości dla Firestone Roadhawk - "W", który jest dobry dla prędkości do 270 km/h. W 205/40 R17, Roadhawk zazwyczaj konkuruje z RainSport 5, czyli oponą od Uniroyal z oceną 62%, w porównaniu do 57% danego Firestone.
Testy odpowiednich opon w tych samych lub podobnych rozmiarach (205/40 R17)
Autobild Test opon letnich 2024 205/55 R16 Dobry + Pozycja # 6 z 20Zabezpieczając 6. pozycję spośród 20 uczestników, opona Firestone Roadhawk zrobiła godne uwagi wrażenie swoim występem, zdobywając ostateczną ocenę 'Dobry'. Opona została doceniona za jakość marki, posiadając dynamiczne prowadzenie, które imponowało, oraz krótkie odległości hamowania na suchych powierzchniach, podkreślające jej wydajność. Jej stosunek jakości do ceny był kolejnym atutem, oferując przystępną cenę bez kompromisów w działaniu. Jednakże, nie obyło się bez wad; opona została zanotowana za zwiększony hałas toczenia, czynnik mogący wpłynąć na ogólny komfort jazdy. Pomimo tej krytyki, opona Firestone Roadhawk wykazała godne pochwały cechy, pozycjonując ją jako konkurencyjny wybór dla kierowców poszukujących niezawodnego działania.
ADAC Test opon letnich 2023 205/55 R16 Dobry + Pozycja # 20 z 50Kończąc na 20 miejscu spośród 50 konkurentów, opona Firestone Roadhawk wykazała godne pochwały osiągi podczas letniej oceny. Zdobywając ostateczną ocenę "Dobry", wyróżniała się doskonałą przyczepnością na suchych drogach, lekkością i wydajnością, oraz minimalnym zużyciem opon, co czyni ją silnym wyborem dla kierowców, którzy priorytetowo traktują te czynniki. Niemniej jednak, jej wydajność nie była pozbawiona wad; krytykowano ją za nierównowagę oraz znacznie gorszą przyczepność na mokrych nawierzchniach, co ostatecznie wpłynęło na jej ogólną ocenę. Bezpieczeństwo opony na mokrych nawierzchniach uznano jedynie za zadowalające, z brakami w odporności na zjawisko aquaplaningu oraz odległościach hamowania. Pomimo dobrych wyników w niektórych testach, takich jak aquaplaning, miała trudności z zapewnieniem tego samego poziomu przyczepności i przyczepności na mokrych drogach, co doprowadziło do jedynie zadowalającej oceny w tym obszarze. Dodatkowo, jej wpływ na środowisko był nieco nadszarpnięty przez przewidywany przebieg oceniony jedynie jako zadowalający. Wynik ten przypisywano jej zachowaniu na drodze oraz zużyciu paliwa, które, pomimo bycia uznawanymi za dobre, nie rekompensowało niższej oceny w zakresie trwałości opon.