225/40 R18 jest 50mm szerszy niż najwęższy wymiar (175) i 30mm węższy niż najszerszy (255). Profil opony 40 oznacza, że wysokość boku opony wynosi 40% szerokości opony (225mm), co daje wysokość boku 90mm. W 225/40 R18, istnieje tylko jeden możliwy indeks prędkości dla Giti Gitiwinter W2 - "V", który jest dobry dla prędkości do 240 km/h. Najnowszy test w 225/40 R18 został przeprowadzony przez Sportauto w 2023, gdzie winter W2 otrzymał ocenę "Dobry +" i zajął 8. miejsce. Został przetestowany na pojeździe Audi S3.
Testy odpowiednich opon w tych samych lub podobnych rozmiarach (225/40 R18)
Sportauto Test opon zimowych 2023 225/40 R18 Dobry + Pozycja # 8 z 9W swojej ocenie Giti Gitiwinter W2 pokazał mieszane rezultaty. Podczas gdy wyróżniał się odpornością na aquaplaning, szczególnie w testach podłużnych, i został doceniony za komfort, to jednak nie sprostał kilku kluczowym obszarom. Opona wykazywała się silnym i pewnym, a także sportowym, osiągiem na mokrych drogach, z wyjątkiem mało imponującej zdolności hamowania. Niemniej jednak, miała trudności z trakcją na śniegu i dłuższy dystans hamowania na suchych powierzchniach. Te wyniki wskazują na oponę, która zapewnia dobrą ochronę przed aquaplaningiem, ale radzi sobie słabiej w zimowych warunkach i wymaga większej odległości, aby zatrzymać się na suchych drogach.
ADAC Test opon zimowych 2023 225/45 R17 Dostateczny Pozycja # 8 z 16Zajmując 8. miejsce spośród 16, opona Giti GitiWinter W2 zdołała zdobyć ocenę „Zadowalająca”, ukazując średnią wydajność w konkurencyjnej dziedzinie. Opona wykazała bezpieczne cechy na suchych drogach, utrzymując znaczący poziom bezpieczeństwa podczas nagłych manewrów i wykazując zadowalającą odległość hamowania. Jednakże jej precyzja i informacje zwrotne na suchych powierzchniach charakteryzowały się drobnymi słabościami. Jej wydajność na mokrych drogach była godna pochwały, zyskując dobre oceny w hamowaniu i zjawisku aquaplaningu, chociaż brakowało wyższej oceny w zakresie prowadzenia z powodu tendencji do wczesnego podsterowności, nieco wpływając na jej precyzję. W warunkach zimowych pokazała kompetentne wyniki w hamowaniu na śniegu, ale zawiodła w hamowaniu na lodzie, trakcji na śniegu i prowadzeniu na śniegu, wskazując drobne słabości z wczesną tendencją do podsterowności lub nadsterowności. Wpływ opony na środowisko został uznany za zadowalający, utrudniony poniżej przeciętnej przewidywanej przebieżności i większym zużyciem, podczas gdy jej efektywność paliwowa otrzymała dobrą ocenę pomimo całkowitej wagi opony przyczyniającej się do tylko zadowalającej oceny efektywności.
Pozycja # 8 z 8Giti GitiWinter W2 zakończył testy na ostatnim miejscu, zajmując 8 pozycję spośród 8 konkurentów w ich ocenie. Pomimo braku wysokich ocen ogólnie, wyróżniał się w dyscyplinie Aquaplaning - cross, gdzie radził sobie wyjątkowo dobrze. Opona została zauważona za zdolność do efektywnego odprowadzania wody przy wyższych prędkościach, choć pokazywała oznaki obniżonej przyczepności, wydłużonych czasów reakcji i niestabilnej równowagi. Na suchych powierzchniach, podczas gdy zaskakiwała zrównoważoną obsługą na granicy, jej dłuższe drogi hamowania i stosunkowo wysokie opory toczenia były krytykowane. W warunkach śniegowych, opona wykazała wystarczającą przyczepność i moc hamowania. Jednak brakowało jej niezbędnego wsparcia bocznego dla zwiększonych prędkości, co ograniczało rezerwy bezpieczeństwa. Ogólnie rzecz biorąc, występ był mieszany, z konkretnymi mocnymi stronami zauważonymi w rozpraszaniu wody, ale zrekompensowanymi innymi ograniczeniami w obsłudze i hamowaniu.