215/65 R16 jest 60mm szerszy niż najwęższy wymiar (155) i -20mm węższy niż najszerszy (195). Profil opony 65 oznacza, że wysokość boku opony wynosi 65% szerokości opony (215mm), co daje wysokość boku 139.75mm. W 215/65 R16, istnieje tylko jeden możliwy indeks prędkości dla Kleber KRISALP HP3 - "H", który jest dobry dla prędkości do 210 km/h. W 215/65 R16, KRISALP HP3 zazwyczaj konkuruje z WinterExpert, czyli oponą od Uniroyal z oceną 69%, w porównaniu do 69% danego Kleber.
Testy odpowiednich opon w tych samych lub podobnych rozmiarach (215/65 R16)
Autobild Test opon zimowych 2022 215/55 R17 Dobry + Pozycja # 11 z 19Kończąc na 11. miejscu spośród 19 konkurentów, opona Kleber KRISALP HP3 została doceniona za satysfakcjonujące osiągi w niedawnej zimowej porównywaniu opon, uzyskując ostateczną ocenę "Dobrze". Ta opona wyróżniała się przekonującymi cechami na lodzie i śniegu, wraz z dobrymi marginesami bezpieczeństwa w sytuacjach związanych z aquaplaningiem, wszystko uzupełnione korzystnym poziomem cenowym. Ponadto, KRISALP HP3 wykazała wyjątkowe osiągi w konkretnych dyscyplinach, wyróżniając się w aquaplaningu - wzdłużnym, hamowaniu na śniegu, prowadzeniu na śniegu i trakcji na śniegu. Jednak zauważono, że ma dłuższe drogi hamowania na mokrych nawierzchniach i tendencję do podsterowności zarówno na mokrych, jak i suchych drogach, obszary, w których istnieje miejsce na poprawę.
ADAC Test opon zimowych 2022 215/60 R16 Dostateczny Pozycja # 7 z 17Kleber Krisalp HP3 zajął 7. miejsce w porównaniu, uzyskując ostateczną ocenę „satysfakcjonującą” z powodu zauważalnych słabych stron zarówno na suchych, jak i mokrych powierzchniach, pomimo godnej uwagi wydajności na śniegu i lodzie, co zostało uznane za mocną stronę. Jego zdolności w trakcji na śniegu wyróżniły się jako absolutnie najlepsze spośród wszystkich testowanych dyscyplin, zyskując pochwałę za swoje możliwości w warunkach zimowych. Ponadto został doceniony za niskie zużycie paliwa, co dodatkowo przyczyniło się do jego pozytywnych cech. Jednakże, słaba wydajność opony na suchych i mokrych nawierzchniach uniemożliwiła jej uzyskanie wyższej pozycji, prowadząc do podsumowanej rekomendacji, że pomimo jej zalet potencjalni nabywcy powinni być świadomi jej ograniczeń na mniej oblodzonych drogach.