225/45 R19 jest 20mm szerszy niż najwęższy wymiar (205) i 60mm węższy niż najszerszy (285). Profil opony 45 oznacza, że wysokość boku opony wynosi 45% szerokości opony (225mm), co daje wysokość boku 101.25mm. W 225/45 R19, istnieje tylko jeden możliwy indeks prędkości dla Michelin PILOT ALPIN 5 - "V", który jest dobry dla prędkości do 240 km/h. W 225/45 R19, PILOT ALPIN 5 zazwyczaj konkuruje z UltraGrip Performance 3, czyli oponą od GoodYear z oceną 96%, w porównaniu do 99% danego Michelin.
Autobild Test opon zimowych 2023 225/40 R18 Zwycięzca testu Pozycja # 1 z 11Zajmując najwyższą pozycję spośród 11 konkurentów, opona zimowa Michelin Pilot Alpin 5 okazała się zwycięzcą testu, wykazując wybitne osiągi w kompleksowej ocenie. Ta opona zimowa wykazała wyjątkowe zdolności na lodzie i śniegu, oraz dynamiczne prowadzenie w warunkach mokrych i suchych. Dzięki swojej bezpośredniej reakcji kierownicy i znacznie krótkim drogom hamowania na suchych nawierzchniach, ustanowiła wysokie standardy dla konkurentów. Ponadto, Michelin Pilot Alpin 5 wyróżniał się niskim poziomem hałasu, poprawiając komfort jazdy. Pośród swoich znakomitych osiągnięć, została oceniona jako najlepsza w konkretnych dyscyplinach, w tym hamowaniu na suchej nawierzchni, prowadzeniu na suchych nawierzchniach, hałasie zewnętrznym, hamowaniu na śniegu oraz trakcji na śniegu, potwierdzając swoją wszechstronną doskonałość. Pomimo wysokiego poziomu ceny, wybitne osiągi tej opony w szerokim zakresie kryteriów, solidnie potwierdzają jej status jako pierwszego wyboru do jazdy zimowej.
Sportauto Test opon zimowych 2023 225/40 R18 Bardzo dobry Pozycja # 3 z 9Zajmując trzecie miejsce spośród 9 konkurentów, Michelin PILOT ALPIN 5 okazał się znakomitą opcją w swojej kategorii, zdobywając ostateczną ocenę "Bardzo dobrze". Opona wyróżniła się szczególnie w pewnych dyscyplinach, wykazując doskonałą wydajność w hamowaniu na suchej nawierzchni, zmianie pasów na suchej nawierzchni, a także w hamowaniu na śniegu, prowadzeniu na śniegu - obiektywnie i trakcji na śniegu. Ta umiejętność podkreśla jej zdolność do zapewnienia niezawodnej trakcji i kontroli zarówno na suchej, jak i śnieżnej nawierzchni. Testerzy docenili jej precyzyjne i zrównoważone prowadzenie na mokrych powierzchniach oraz klarowną informację zwrotną przez kierownicę w warunkach śniegowych. Jednak zauważono, że opona miała mniejszą ochronę przed zjawiskiem aquaplaningu w zakrętach i nieco tępy reakcję na krawędzie. Pomimo tych drobnych wad, opona została uznana za specjalistę od śniegu z wysokim poziomem przyczepności na suchej nawierzchni, chociaż z pewnymi niedoborami przy aquaplaningu.
Autobild Test opon zimowych 2023 225/45 R18 Zwycięzca testu Pozycja # 1 z 20Zajmując najwyższą pozycję wśród 20 konkurentów, opona Michelin Pilot Alpin 5 okazała się zwycięzcą testu z niezrównaną wydajnością. Celebruje się ją za jej doskonałe zdolności na lodzie i śniegu, a także za precyzyjne prowadzenie zarówno na mokrych, jak i suchych drogach, oraz za godną polecenia zdolność pokonywania dużej odległości. Pomimo wyższej ceny, doskonałość dostarczana przez oponę Michelin Pilot Alpin 5 w różnych dziedzinach podkreśla jej wartość. Znacznie wyróżniała się ona w hamowaniu na suchym, prowadzeniu na suchej nawierzchni, redukcji hałasu zewnętrznego, hamowaniu na śniegu, trakcji na śniegu, pokonywaniu mokrego zakrętu i prowadzeniu na mokrej nawierzchni, potwierdzając tym samym swój status jako wszechstronny wybór do warunków zimowych.