245/40 R18 jest 40mm szerszy niż najwęższy wymiar (205) i 40mm węższy niż najszerszy (285). Profil opony 40 oznacza, że wysokość boku opony wynosi 40% szerokości opony (245mm), co daje wysokość boku 98mm. W 245/40 R18, istnieje 2 możliwych indeksów prędkości dla Michelin PILOT ALPIN 5 - "V","W", które są dobre dla prędkości do 240, 270 km/h. W 245/40 R18, PILOT ALPIN 5 zazwyczaj konkuruje z UltraGrip Performance 3, czyli oponą od GoodYear z oceną 96%, w porównaniu do 99% danego Michelin.
AutoMotorSport Test opon zimowych 2022 245/45 R19 Bardzo dobry Pozycja # 1 z 8Zajmując pierwsze miejsce wśród ośmiu konkurentów, opona Michelin Pilot Alpin 5 ustanowiła imponujący standard w zimowym sporcie samochodowym, zdobywając ostateczną ocenę „Bardzo dobry”. Nabyła ona uznanie za wybitne właściwości jezdne, obejmujące bezpośrednie reakcje kierownicy, wysoki poziom przyczepności, duże rezerwy bezpieczeństwa i doskonałą równowagę na śniegu. Warto zauważyć, że prezentowała ona najkrótsze drogi hamowania, wysoką stabilność podczas pokonywania zakrętów oraz doskonałą precyzję kierowania na suchych nawierzchniach. Pomimo swojej doskonałej wydajności, opona ta wykazywała pewne słabości. Miała niedoskonałości w zakresie hamowania na mokrych drogach i była podatna na wczesne zjawisko aquaplaningu, zwłaszcza podczas pokonywania zakrętów, co wiązało się z dość wyraźnym hałasem podczas skręcania. Niemniej jednak wyróżniała się w licznych dziedzinach, bijąc rekordy w zakresie hamowania na suchych nawierzchniach, prowadzenia na suchych nawierzchniach, zmiany pasów na suchych nawierzchniach, reakcji kierownicy na śniegu, prowadzenia na śniegu, obiektywnego prowadzenia na śniegu, kierowania bocznego na śniegu oraz przyczepności na śniegu. Ta wszechstronna wydajność umocniła jej pozycję jako głównego pretendent w zimowym sporcie samochodowym, pomimo drobnych ustępstw wymaganych na mokrych nawierzchniach.