235/40 R18 jest 10mm szerszy niż najwęższy wymiar (225) i 100mm węższy niż najszerszy (335). Profil opony 40 oznacza, że wysokość boku opony wynosi 40% szerokości opony (235mm), co daje wysokość boku 94mm. W 235/40 R18, istnieje tylko jeden możliwy indeks prędkości dla Pirelli P ZERO PZ4 - "Y", który jest dobry dla prędkości do 300 km/h. W 235/40 R18, P ZERO PZ4 zazwyczaj konkuruje z Potenza Sport, czyli oponą od Bridgestone z oceną 91%, w porównaniu do 89% danego Pirelli.
Autozeitung Test opon letnich 2023 235/35 R19 Fantastyczna Pozycja # 4 z 9Zabezpieczając szacowne czwarte miejsce spośród dziewięciu zawodników, Pirelli P ZERO PZ4 udowodnił swoje umiejętności w najnowszej ocenie. Opona wyróżniała się szczególnie w dyscyplinach suchego zmieniania pasa ruchu i mokrego zakrętu na okręgu, prezentując swoje znakomite możliwości. Recenzenci chwalili oponę za jej dynamiczne talenty i starannie zrównoważone cechy kierowania, wychwalając jej zwinność i prędkość podczas testu na mokrym slalomie dzięki godnemu uwagi precyzyjnemu sterowaniu, klarownemu opinii zwrotnej i zrównoważonemu balansowi. Pomimo wysokiego oporu toczenia, który nieco wpływał na jej wydajność, finezja opony w kierowaniu, ze słabymi tendencjami do podsterowności podczas zmian obciążenia, była godna uwagi. Na suchych nawierzchniach szybkie i precyzyjne odpowiedzi kierownicy opony, w połączeniu z jasnym przekazem opinii zwrotnej i idealnie neutralnym balansem, sprawiły, że jazda w deszczowych warunkach była wyjątkowo przyjemna. Jej występ na mokrym okręgu wykazał solidny przyczepność, chociaż pokazała pewne słabości w zakrętowym aquaplaningu. Dzięki tym wynikom, opona zdobyła ostateczną ocenę 'Wysoce polecana', podkreślając jej silny występ w różnych krytycznych aspektach.