205/55 R16 jest 30mm szerszy niż najwęższy wymiar (175) i 90mm węższy niż najszerszy (295). Profil opony 55 oznacza, że wysokość boku opony wynosi 55% szerokości opony (205mm), co daje wysokość boku 112.75mm. W 205/55 R16, istnieje tylko jeden możliwy indeks prędkości dla Vredestein ULTRAC - "", który jest dobry dla prędkości do km/h. W 205/55 R16, ULTRAC zazwyczaj konkuruje z PremiumContact 7, czyli oponą od Continental z oceną 97%, w porównaniu do 21% danego Vredestein. Najnowszy test w 205/55 R16 został przeprowadzony przez Autoklub ČR w 2023, gdzie ULTRAC otrzymał ocenę "" i zajął 7. miejsce. Został przetestowany na pojeździe VW Golf.
Autobild Test opon letnich 2024 205/55 R16 Warunkowo polecane Pozycja # 20 z 20Vredestein ULTRAC zakończył rywalizację na 20. miejscu spośród 20 uczestników, otrzymując ostateczną ocenę "Warunkowo polecany". Pomimo swojej pozycji, opona została pochwalona za doskonałą dynamikę jazdy, krótkie odległości hamowania zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni, oraz bardzo dobrą odporność na aquaplaning. Jej doskonała wydajność została szczególnie zauważona w dyscyplinach takich jak aquaplaning (zarówno poprzeczny, jak i podłużny), prowadzenie na suchej nawierzchni, zakręcanie na mokrym okręgu i prowadzenia na mokrym. Jednak opona została również skrytykowana za niski przebieg i zwiększone opory toczenia, czynniki te wpłynęły na jej ogólny ranking.