225/40 R18 jest 40mm szerszy niż najwęższy wymiar (185) i 60mm węższy niż najszerszy (285). Profil opony 40 oznacza, że wysokość boku opony wynosi 40% szerokości opony (225mm), co daje wysokość boku 90mm. W 225/40 R18, istnieje tylko jeden możliwy indeks prędkości dla Linglong Sport Master - "Y", który jest dobry dla prędkości do 300 km/h. W 225/40 R18, Sport Master zazwyczaj konkuruje z Victra Sport 5, czyli oponą od Maxxis z oceną 74%, w porównaniu do 72% danego Linglong. Najnowszy test w 225/40 R18 został przeprowadzony przez Autobild w 2023, gdzie Sport Master otrzymał ocenę "Dostateczny" i zajął 12. miejsce. Został przetestowany na pojeździe Toyota Yaris GR.
Autobild Test opon letnich 2023 225/45 R18 Dostateczny Pozycja # 16 z 20Finishing 16th out of 20 in its lineup, the Linglong Sport Master garnered a "Satisfactory" final rating. This tire distinguished itself with its short braking distances on both wet and dry surfaces and its quiet rolling noise, all presented at an attractive price point. Despite these strengths, it was critiqued for its significantly low mileage, pronounced understeering during dry handling, and only moderate comfort. Moreover, it shone particularly in the discipline of exterior noise, where it was rated as the absolute best among its competitors, showcasing its capability to provide a quieter ride without compromising on critical safety aspects.
Autobild Test opon letnich 2023 225/40 R18 Dostateczny Pozycja # 12 z 13Linglong Sport Master zakończył na 12. miejscu spośród 13 konkurentów, zdobywając ostateczną ocenę "Zadowalający". Ten przyjazny dla portfela sportowy opony został doceniony za niskie opory toczenia i cichy hałas drogowy, wyróżniając się jako najlepszy pod względem hałasu zewnętrznego wśród swoich odpowiedników. Jednak spotkał się z krytyką za umiarkowany chwyt zarówno na mokrych, jak i suchych nawierzchniach, oraz ograniczone marginesy bezpieczeństwa w sytuacjach aquaplaningu. Testerzy zauważyli również opóźnioną reakcję kierownicy oraz tendencję do podsterowności na mokrych i suchych drogach, a także wydłużone drogi hamowania w obu warunkach.