225/45 R17 jest 20mm szerszy niż najwęższy wymiar (205) i 30mm węższy niż najszerszy (255). Profil opony 45 oznacza, że wysokość boku opony wynosi 45% szerokości opony (225mm), co daje wysokość boku 101.25mm. W 225/45 R17, istnieje tylko jeden możliwy indeks prędkości dla Sava Intensa UHP 2 - "Y", który jest dobry dla prędkości do 300 km/h. W 225/45 R17, Intensa UHP 2 zazwyczaj konkuruje z SportControl 2, czyli oponą od Fulda z oceną 69%, w porównaniu do 67% danego Sava. Najnowszy test w 225/45 R17 został przeprowadzony przez Autobild w 2019, gdzie Intensa UHP 2 otrzymał ocenę "Dobry +" i zajął 9. miejsce. Został przetestowany na pojeździe BMW 1.
Autobild Test opon letnich 2023 225/45 R18 Dostateczny Pozycja # 9 z 20Zajmując 9. miejsce wśród 20 konkurentów, opona Sava Intensa UHP 2 uzyskała ocenę „Satysfakcjonująca”. Wyróżniona za krótkie drogi hamowania na suchych powierzchniach, niskie opory toczenia i przystępną cenę, ta opona wyróżniała się pod względem wydajności i wartości. Jednak krytycy zwracali uwagę na tendencję do niedostatecznego prowadzenia zarówno na mokrych, jak i suchych nawierzchniach, a także zauważono umiarkowane ryzyko szybkiego zalewania. Ta mieszana recenzja odzwierciedla oponę, która oferuje pewne zalety, zwłaszcza dla kierowców świadomych budżetu, sugerując jednocześnie obszary, które można by poprawić.
ADAC Test opon letnich 2021 225/50 R17 Dostateczny Pozycja # 12 z 17Zajmując 12. miejsce spośród 17 konkurentów, opona Sava Intensa UHP 2 zdobyła ostateczną ocenę "Satysfakcjonująca". Ta opona wyróżniała się doskonałymi osiągami na suchych powierzchniach, gdzie zapewniała bezpośrednią i precyzyjną jazdę w połączeniu z konsekwentnie dobrym poziomem przyczepności i łatwym do kontrolowania reakcjami na granicy przyczepności. Testerzy chwalili jej osiągi w suchych warunkach. Inną godną pochwały cechą było stosunkowo niskie zewnętrzne hałasu, co czyniło ją najcichszą oponą w teście, co podkreśla jej wyższość pod względem komfortu. Jednakże, pokazała zwiększone zużycie i słabości wraz z nadejściem warunków deszczowych. Jej zdolności hamowania na moktym asfalcie i betonie należały do najgorszych, a okazało się trudne do kontrolowania w pobliżu granicy przyczepności na mokrych powierzchniach, pomimo dobrych zdolności odprowadzania wody zarówno w płaszczyźnie poprzecznej, jak i podłużnej. Wyniki zużycia paliwa umieściły ją w średnim zakresie, podczas gdy wydajność zużycia umieściła ją bliżej dolnego końca konkurentów, ale nadal otrzymała zadowalającą ocenę.