205/50 R17 jest 20mm szerszy niż najwęższy wymiar (185) i 20mm węższy niż najszerszy (225). Profil opony 50 oznacza, że wysokość boku opony wynosi 50% szerokości opony (205mm), co daje wysokość boku 102.5mm. W 205/50 R17, istnieje 2 możliwych indeksów prędkości dla Falken ZIEX ZE310 Ecorun - "V","W", które są dobre dla prędkości do 240, 270 km/h. W 205/50 R17, ZIEX ZE310 Ecorun zazwyczaj konkuruje z Advantage, czyli oponą od BFGoodrich z oceną 66%, w porównaniu do 72% danego Falken.
Autobild Test opon letnich 2024 205/55 R16 Dobry + Pozycja # 7 z 20Finishing in 7th place out of 20 competitors, the Falken ZIEX ZE310 Ecorun demonstrated commendable performance in a recent evaluation, earning a final rating of 'Good'. This tyre was particularly noted for its impressive safety margins in aquaplaning situations and dynamic dry handling capabilities, accompanied by short stopping distances on dry surfaces, which indeed made it the best performer in the dry handling discipline. However, its performance was tempered by a limited lifespan, which prevented it from securing a higher position in the overall ranking. Despite this drawback, the tyre's strengths in critical safety and performance aspects underscore its suitability for drivers prioritizing handling and aquaplaning resistance.
ADAC Test opon letnich 2023 205/55 R16 Dobry + Pozycja # 6 z 50Falken ZIEX ZE310 ECORUN wyróżnił się spośród 50 konkurentów, zajmując 6. miejsce i osiągając znakomity ostateczny rating 'Dobry'. Opona ta prezentuje swoje mocne strony poprzez imponujące osiągi zarówno na mokrych, jak i suchych nawierzchniach, uzyskując najwyższe oceny za niezawodne prowadzenie i krótkie drogi hamowania na suchych drogach. Jej godne pochwały wyniki rozciągają się także na warunki deszczowe, gdzie również uzyskuje dobre oceny w zakresie hamowania, ryzyka aquaplaningu i prowadzenia, choć nieco słabiej wypada w bocznym aquaplaningu. Pomimo tych silnych cech bezpieczeństwa, opona ta spotyka się z krytyką za swój wpływ na środowisko. Wykazuje zadowalającą trwałość i zużycie, ale jest krytykowana za swoją masę, która negatywnie wpływa na jej wydajność. Ponadto, jej aspekt zrównoważonego rozwoju, zwłaszcza związany z produkcją, otrzymuje skromną ocenę. Ta kompleksowa ocena podkreśla jej zrównoważone możliwości na drodze, jednocześnie zwracając uwagę na obszary do poprawy w kwestiach środowiskowych i zrównoważonego rozwoju.