205/50 R17 jest 30mm szerszy niż najwęższy wymiar (175) i 40mm węższy niż najszerszy (245). Profil opony 50 oznacza, że wysokość boku opony wynosi 50% szerokości opony (205mm), co daje wysokość boku 102.5mm. W 205/50 R17, istnieje tylko jeden możliwy indeks prędkości dla Kumho Ecsta HS52 - "W", który jest dobry dla prędkości do 270 km/h. W 205/50 R17, Ecsta HS52 zazwyczaj konkuruje z ZIEX ZE310 ECORUN, czyli oponą od Falken z oceną 72%, w porównaniu do 73% danego Kumho.
Autobild Test opon letnich 2024 205/55 R16 Dobry + Pozycja # 5 z 20Zabezpieczenie godnego uznania 5. miejsca spośród 20 uczestników, Kumho Ecsta HS52 osiągnęła godną uwagi ostateczną ocenę 'Dobry.' Opona ta wyróżniała się imponującym osiągnięciem zarówno na mokrych, jak i suchych powierzchniach, zapewniając krótkie drogi hamowania w tych warunkach, co bezpośrednio przyczyniło się do jej udanego występu. Szczególnie dominowała w dyscyplinach suchego hamowania, sterowania na suchej nawierzchni i mokrego hamowania, prezentując swoje wybitne inżynieryjne w tych kluczowych aspektach bezpieczeństwa. Pomimo tych zalet, opona nie była pozbawiona krytyki; jej komfort jazdy został określony jako umiarkowany, co sugeruje potrzebę poprawy w tym obszarze. Niemniej jednak, biorąc pod uwagę konkurencyjną cenę, Kumho Ecsta HS52 oferuje atrakcyjną propozycję wartości dla kierowców szukających niezawodnego osiągnięcia bez nadwyrężania portfela.
ADAC Test opon letnich 2023 205/55 R16 Dobry + Pozycja # 8 z 50Kończąc na 8. miejscu spośród 50 konkurentów, Kumho Ecsta HS52 osiągnął godne uznania wyróżnienie za swoje osiągi, zdobywając ostateczną ocenę "Dobry". Opona ta wykazała się wszechstronnym przygotowaniem, dostarczając niezawodnych wyników zarówno na suchych, jak i mokrych drogach. Jej drogi hamowania zostały ocenione jako dobre w porównaniu z innymi uczestnikami, zwłaszcza podkreślając jej sprawność na mokrych powierzchniach z mocnym przyczepem i pewną manewrowością. Jednak zgłosiła ona drobne niedociągnięcia, w tym lekkie braki w zakresie śladu środowiskowego, efektywności i aspektów zrównoważonego rozwoju. Podczas gdy otrzymała dobrą ocenę za swoją trwałość i zużycie, zwiększona waga opony odbiła się na jej ocenie efektywności. Ponadto, zrównoważony rozwój został oceniony jedynie jako zadowalający, głównie z powodu swojego pochodzenia produkcyjnego. Pomimo tych obszarów do poprawy, Kumho Ecsta HS52 wyróżnił się pod względem bezpieczeństwa na drodze, potwierdzając swoją solidną pozycję wśród innych konkurentów.