205/50 R17 jest 50mm szerszy niż najwęższy wymiar (155) i 30mm węższy niż najszerszy (235). Profil opony 50 oznacza, że wysokość boku opony wynosi 50% szerokości opony (205mm), co daje wysokość boku 102.5mm. W 205/50 R17, istnieje 3 możliwych indeksów prędkości dla Kleber Dynaxer HP4 - "V","W","Y", które są dobre dla prędkości do 240, 270, 300 km/h. W 205/50 R17, Dynaxer HP4 zazwyczaj konkuruje z Advantage, czyli oponą od BFGoodrich z oceną 66%, w porównaniu do 74% danego Kleber.
Testy odpowiednich opon w tych samych lub podobnych rozmiarach (205/50 R17)
Autobild Test opon letnich 2024 205/55 R16 Dobry + Pozycja # 13 z 20Kleber Dynaxer HP4 zajął 13. miejsce spośród 20 konkurentów w ocenie, otrzymując ostateczną ocenę „Dobry”. Opona ta została wyróżniona za doskonałe bezpieczeństwo przed aquaplaningiem i krótkie odległości hamowania na suchych nawierzchniach, wraz z doskonałym komfortem jazdy. Jednakże krytykowana była za swoje cechy prowadzenia podsterownego oraz umiarkowaną trwałość. Podkreślając swoje mocne strony, opona wyróżniała się szczególnie w dziedzinach komfortu i hałasu zewnętrznego, stając się najlepszym wykonawcą w tych dziedzinach. Pomimo swoich słabości te cechy sprawiają, że jest to znacząca opcja dla tych, którzy priorytetowo traktują bezpieczeństwo i komfort.
ADAC Test opon letnich 2023 205/55 R16 Dobry + Pozycja # 12 z 50Kończąc na 12. miejscu spośród 50 konkurentów, opona Kleber Dynaxer HP4 uzyskała ocenę "Dobry" w aspektach wydajności środowiskowej, wykazując silne wyniki pod względem jej trwałości, zużycia i efektywności. Jednak zauważono, że opona nie była w pełni wyważona, z szczególnymi słabościami obserwowanymi podczas jazdy po mokrej nawierzchni, co wpłynęło na obniżenie jej oceny. Na suchych drogach opona zapewniała średnią informację zwrotną i mogła skorzystać z zwiększonej stabilności podczas dynamicznych manewrów unikania przeszkód. Chociaż odległość hamowania na suchych drogach została uznana za dobrą, opona ledwo uniknęła otrzymania najwyższej oceny w tej dziedzinie. Opona zdała z zadowalającym wynikiem testy wyślizgu na mokrych drogach i odległość hamowania na mokrych drogach, ale brakowało jej przyczepności i precyzji do lepszej oceny w warunkach mokrych. Pomimo tych niedoskonałości, Dynaxer HP4 wyróżnił się pozytywnym wpływem na środowisko, wynikającym z dobrej przewidywanej liczby przejechanych kilometrów i niskich poziomów zużycia oraz spalania paliwa, chociaż minimalnie nie osiągnął wyższej oceny ze względu na swoją wagę.