Jeśli szukasz poradnika, który pomoże Ci wybrać najlepsze opony letnie na nadchodzący sezon, to dobrze trafiłeś. W naszym obszernym przewodniku znajdziesz informacje oparte głównie na wynikach testów, ale także na etykietach UE i opiniach użytkowników. Spojrzymy na obecny rynek opon pod różnymi kątami - obejmiemy najczęściej polecane opony w testach, podzielimy testowane opony na różne segmenty, a także zagłębimy się w niedawno wprowadzone opony. Mimo to, jest to wciąż tylko ogólny przegląd rynku - jeśli znasz wymiary swoich opon, możesz stworzyć bardziej dostosowany do Ciebie przegląd, zawierający tylko dostępne opony, wpisując wymiary swoich opon w poniższej sekcji.
Nasza ulubiona codzienna opona wyczynowa, która zapewnia szybkie okrążenia na suchych torach, a jednocześnie jest bezpieczna podczas codziennych dojazdów do pracy, wygrywając wiele testów na mokrej nawierzchni. Jeśli jednak bardziej zależy Ci na komforcie i niskich oporach toczenia, PremiumContact 7 może być lepszym wyborem.
Doskonałe prowadzenie na suchych nawierzchniach, łączące dynamikę, precyzję kierowania i krótką drogę hamowania. Doskonałe osiągi na mokrej nawierzchni, w tym świetna przyczepność, krótka droga hamowania i komunikatywna reakcja układu kierowniczego. Dobra odporność na aquaplaning.
Umiarkowany komfort, niektóre testy wskazują na podsterowność na suchej nawierzchni.
Ranga | Rok | Organizacja | Rozmiar | Ocena |
---|---|---|---|---|
1 | 2025 | Autobild | 245/35 R19 | Przykłady |
1 | 2025 | Die Reifentester | 225/40 R18 | Bardzo dobry |
1 | 2025 | ADAC | 225/40 R18 | Dobry + |
1 | 2024 | Autobild | 265/35 R19 | Przykłady |
1 | 2023 | Automotorsport | 255/45 R20 | Bardzo dobry |
1 | 2023 | Gute-Fahrt | 235/35 R19 | Wyjątkowe |
1 | 2023 | Autozeitung | 235/35 R19 | Zwycięzca testu |
1 | 2023 | SportAuto | 225/40 R18 | Wyjątkowe |
1 | 2023 | Autobild | 225/40 R18 | Wyjątkowe |
1 | 2022 | Tyre Reviews | 255/35 R19 | Zwycięzca testu |
2 | 2022 | Autobild | 245/40 R19 | Przykłady |
1 | 2022 | Sportauto | 235/35 R19 | Wyjątkowe |
Komfortowa i cicha opona do SUV-ów, która jest bardzo dobrze wyważona i wytrzymała.
Doskonałe prowadzenie na mokrych i suchych nawierzchniach, krótka droga hamowania, wysoki komfort, niski poziom hałasu
Wyższa cena, mniej responsywny układ kierowniczy
Ranga | Rok | Organizacja | Rozmiar | Ocena |
---|---|---|---|---|
3 | 2025 | Autobild | 215/55 R18 | Przykłady |
4 | 2023 | Autobild | 225/65 R17 | Przykłady |
1 | 2022 | Autobild | 235/55 R18 | Przykłady |
1 | 2021 | Autobild | 215/60 R17 | Przykłady |
2 | 2021 | Tyre Reviews | 235/55 R18 | - |
Continental zrobił to ponownie z PremiumContact 7. Jest to niewiarygodnie dobrze wyważona opona z odpowiednią przyczepnością na mokrej i suchej nawierzchni oraz ponadprzeciętnym przebiegiem. Od momentu wprowadzenia na rynek w 2023 roku uzyskała tylko najlepsze wyniki w testach, a jedynym minusem jest jej wysoka cena.
Wyjątkowa przyczepność na mokrych i suchych nawierzchniach, najkrótsza droga hamowania, doskonała odporność na aquaplaning.
Nieco wyższe opory toczenia, średnia redukcja hałasu, wysoka cena
Ranga | Rok | Organizacja | Rozmiar | Ocena |
---|---|---|---|---|
4 | 2025 | Autobild | 225/40 R18 | Przykłady |
2 | 2025 | Autobild | 215/55 R18 | Przykłady |
5 | 2025 | Vibilagare | 235/55 R19 | Dobry + |
2 | 2025 | Autozeitung | 225/45 R18 | Fantastyczna |
2 | 2025 | Aftonbladet | 225/45 R17 | Wyjątkowe |
1 | 2025 | TYRE REVIEWS | 225/50 R17 | Zwycięzca testu |
8 | 2025 | Autobild | 225/40 R18 | - |
1 | 2024 | Automotorsport | 235/55 R18 | Zwycięzca testu |
2 | 2024 | Autobild | 225/55 R17 | Przykłady |
1 | 2024 | Autozeitung | 225/45 R17 | Zwycięzca testu |
1 | 2024 | ACE | 225/45 R17 | Fantastyczna |
1 | 2024 | Vibilagare | 215/55 R17 | - |
1 | 2024 | ADAC | 215/55 R17 | Dobry + |
2 | 2024 | Autobild | 205/55 R16 | Przykłady |
1 | 2024 | Autobild | 205/55 R16 | - |
Gama opon Pilot Sport od Michelin jest już niemal legendarna, a warianty Cup są najszybszymi dostępnymi oponami drogowymi. Ale "zwykły" Pilot Sport 5 nie jest tak sportowy, jak sugeruje jego nazwa - jest niewiarygodnie dobrze wyważony, a priorytetem są niskie opory toczenia i wysokie przebiegi, a nie sportowe prowadzenie. To wciąż opona Michelin, więc należy spodziewać się wyższej ceny.
Doskonały margines bezpieczeństwa przed aquaplaningiem w połączeniu z krótką drogą hamowania na mokrej nawierzchni sprawia, że jest to bardzo dobrze wyważona opona, a dynamiczne prowadzenie zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni sprawia, że jazda na niej jest bardzo przyjemna. Niskie opory toczenia i niski poziom hałasu, długa żywotność bieżnika.
Wysoki poziom cenowy, niektóre testy wspominają o trudnej jakości jazdy.
Ranga | Rok | Organizacja | Rozmiar | Ocena |
---|---|---|---|---|
4 | 2025 | Autozeitung | 225/45 R18 | Fantastyczna |
4 | 2025 | Die Reifentester | 225/40 R18 | Dobry + |
3 | 2025 | ADAC | 225/40 R18 | Dobry + |
2 | 2025 | Autobild | 225/40 R18 | - |
2 | 2025 | Autobild | 225/40 R18 | Przykłady |
2 | 2024 | Sportauto | 215/40 R18 | Bardzo dobry |
5 | 2023 | Autozeitung | 235/35 R19 | Fantastyczna |
6 | 2023 | Autobild | 225/45 R18 | - |
3 | 2023 | ACE | 225/45 R18 | Fantastyczna |
2 | 2023 | Autobild | 225/45 R18 | Wyjątkowe |
3 | 2023 | Autobild | 225/40 R18 | Wyjątkowe |
2 | 2023 | Tyre Reviews | 225/40 R18 | Fantastyczna |
1 | 2022 | Tyre Reviews | 225/45 R17 | Zwycięzca testu |
- Niesamowicie zrównoważone ogólne osiągi zapewniają wyjątkową stabilność i bezpieczeństwo na szerokiej gamie nawierzchni i warunków pogodowych. - Wyjątkowa precyzja prowadzenia i sterowania zapewnia zwinne dynamiki jazdy, oferując doskonałe osiągi zarówno na mokrych, jak i suchych drogach. - Doskonałe osiągi hamowania—widoczne w wyjątkowo krótkich drogach hamowania na mokrej nawierzchni—zwiększają ogólne bezpieczeństwo jazdy.
- Opór toczenia opony jest przeciętny, co może wpłynąć na wydajność pomimo innych cech wysokich osiągów.
Ranga | Rok | Organizacja | Rozmiar | Ocena |
---|---|---|---|---|
1 | 2025 | motor | 205/55 R16 | Zwycięzca testu |
1 | 2025 | Automotorsport | 215/55 R17 | Wyjątkowe |
Chociaż Michelin PS4 SUV został wprowadzony na rynek w 2019 roku, nadal oferuje najwyższej klasy osiągi dla SUV-ów, którym trudno jest dorównać konkurentom.
Doskonałe właściwości jezdne na mokrej i suchej nawierzchni, precyzyjna reakcja układu kierowniczego. Doskonałe marginesy bezpieczeństwa w przypadku aquaplaningu. Krótka droga hamowania.
Drobne niedociągnięcia w prowadzeniu na mokrej nawierzchni.
Ranga | Rok | Organizacja | Rozmiar | Ocena |
---|---|---|---|---|
1 | 2025 | Vibilagare | 235/55 R19 | Zwycięzca testu |
5 | 2025 | Autobild | 255/55 R18 | Dobry + |
2 | 2024 | Autobild | 235/55 R19 | Przykłady |
1 | 2023 | Autobild | 225/65 R17 | Przykłady |
6 | 2023 | Automotorsport | 255/45 R20 | Bardzo dobry |
1 | 2020 | Vibilagare | 225/60 R18 | - |
1 | 2020 | Autobild | 255/55 R18 | Przykłady |
Asymmetric 6 to najnowszy dodatek do gamy Eagle F1, oferujący doskonały kompromis między codziennym komfortem a sportową jazdą. Charakteryzuje się dynamiczną reakcją na ruchy kierownicy, a także bardzo dobrą przyczepnością na mokrej nawierzchni i niskimi oporami toczenia. Zdecydowanie polecamy!
Zrównoważone osiągi bez znaczących słabości, duże bezpieczeństwo, przyjemne prowadzenie i krótka droga hamowania
Wysoka cena, niektóre testy wskazują na drobne problemy z aquaplaningiem i gorszą odporność na ciepło w porównaniu do poprzednika.
Ranga | Rok | Organizacja | Rozmiar | Ocena |
---|---|---|---|---|
4 | 2025 | Vibilagare | 235/55 R19 | Dobry + |
8 | 2025 | Aftonbladet | 225/45 R17 | - |
6 | 2025 | Autobild | 225/40 R18 | - |
4 | 2025 | ADAC | 225/40 R18 | Dobry + |
1 | 2025 | Autobild | 225/40 R18 | Przykłady |
1 | 2025 | Autozeitung | 225/45 R18 | Fantastyczna |
2 | 2025 | Autobild | 245/35 R19 | Przykłady |
1 | 2025 | Autobild | 255/55 R18 | Przykłady |
1 | 2024 | Autobild | 235/55 R19 | Przykłady |
1 | 2023 | ACE | 225/45 R18 | Zwycięzca testu |
2 | 2023 | SportAuto | 225/40 R18 | Bardzo dobry |
3 | 2023 | Autobild | 225/40 R18 | Wyjątkowe |
3 | 2023 | Autozeitung | 235/35 R19 | Fantastyczna |
3 | 2023 | Tyre Reviews | 225/40 R18 | Fantastyczna |
1 | 2023 | Autobild | 225/45 R18 | Wyjątkowe |
Naprawdę podoba nam się nowa Potenza Sport, ponieważ jest bardziej sportowa i dynamiczna niż zwykłe opony w tej kategorii, ale nadal doskonale nadaje się do codziennej jazdy, co czyni ją wyjątkową. Opór toczenia, przebieg i ogólny komfort są również na dobrym poziomie, z wyjątkiem nieco wyższego poziomu hałasu.
Precyzyjna reakcja układu kierowniczego i bezpośrednia zwrotność, wyjątkowe prowadzenie na mokrej i suchej nawierzchni z wysokim poziomem przyczepności i krótką drogą hamowania.
Wysokie opory toczenia, ponadprzeciętny hałas, średni przebieg
Ranga | Rok | Organizacja | Rozmiar | Ocena |
---|---|---|---|---|
1 | 2025 | Autobild | 225/40 R18 | - |
1 | 2025 | Die Reifentester | 225/40 R18 | Bardzo dobry |
2 | 2025 | ADAC | 225/40 R18 | Dobry + |
3 | 2025 | Autobild | 225/40 R18 | Przykłady |
3 | 2025 | Autozeitung | 225/45 R18 | Fantastyczna |
4 | 2024 | Autobild | 265/35 R19 | Dobry + |
1 | 2024 | Autobild | 225/55 R17 | Przykłady |
3 | 2024 | Autobild | 235/55 R19 | Dobry + |
2 | 2023 | Autobild | 225/40 R18 | Wyjątkowe |
6 | 2023 | SportAuto | 225/40 R18 | Bardzo dobry |
4 | 2023 | ACE | 225/45 R18 | Fantastyczna |
2 | 2023 | Autozeitung | 235/35 R19 | Zwycięzca testu |
3 | 2023 | Gute-Fahrt | 235/35 R19 | Dobry + |
5 | 2023 | Automotorsport | 255/45 R20 | Bardzo dobry |
5 | 2023 | Tyre Reviews | 225/40 R18 | Polecane |
- Wyjątkowe osiągi hamowania zarówno na mokrym, jak i suchym asfalcie, zapewniając bardzo krótkie drogi hamowania. - Ogólnie zapewnia doskonałe bezpieczeństwo w różnych warunkach, oferując niezawodne osiągi zarówno na mokrych, jak i suchych drogach. - Niski opór toczenia zapewnia cichą i efektywną jazdę.
- Wykazuje nieco ospałą reakcję na kierowanie, co może wpłynąć na szybkie manewrowanie. - Wykazuje zwiększone ryzyko aquaplaningu na mokrych zakrętach, szczególnie przy napotkaniu kałuż.
Ranga | Rok | Organizacja | Rozmiar | Ocena |
---|---|---|---|---|
2 | 2025 | Automotorsport | 215/55 R17 | Bardzo dobry |
5 | 2025 | Autobild | 215/55 R18 | Dobry + |
4 | 2023 | Automotorsport | 255/45 R20 | Bardzo dobry |
- Wybitne osiągi na mokrej nawierzchni z silnymi rezerwami bezpieczeństwa podczas aquaplaningu i krótkimi drogami hamowania, zapewniają niezawodne bezpieczeństwo w trudnych warunkach. - Doskonała dynamika jazdy zapewniająca doskonałe prowadzenie i reakcję na sterowanie dla angażującej jazdy. - Niezawodne życie bieżnika zapewniające długotrwałą trwałość i spójne osiągi w czasie. - Zwiększony komfort jazdy, który przyczynia się do płynnej i przyjemnej jazdy. - Energooszczędny niski opór toczenia, który pomaga zoptymalizować osiągi i poprawić ogólną wydajność.
Ranga | Rok | Organizacja | Rozmiar | Ocena |
---|---|---|---|---|
1 | 2025 | Autobild | 215/55 R18 | Przykłady |
W tym dziale zebraliśmy nowe opony na ten rok - może to być przydatne, ponieważ opony te nie są jeszcze testowane, ale zazwyczaj bazują na poprzednim modelu, który najprawdopodobniej był już testowany co najmniej kilka razy. Ponieważ te nowe opony są tworzone na bazie poprzedniego modelu, najprawdopodobniej w niektórych aspektach będą jeszcze lepsze od poprzednika, a więc zasługują na uwagę.
W tej części przyjrzymy się wszystkim testom, które odbyły się w tym i ubiegłym roku. Przyjrzymy się, które opony wygrały i które opony zapewniają najlepszą wartość, a także na jakim pojeździe testowane były opony.
Nazwa | Segment | Ocena | Pochodzenie | Samochód osobowy | SUV |
---|---|---|---|---|---|
![]() Bridgestone | najwyższa półka | 86% | Japonia | ||
![]() Continental | najwyższa półka | 84% | Niemcy | ||
![]() Michelin | najwyższa półka | 79% | Francja | ||
![]() Hankook | najwyższa półka | 76% | Korea Południowa | ||
![]() Dunlop | najwyższa półka | 72% |
Stany Zjednoczone GoodYear | ||
![]() Pirelli | najwyższa półka | 71% | Włochy | ||
![]() GoodYear | najwyższa półka | 69% | Stany Zjednoczone | ||
![]() Firestone | wyższa klasa średnia | 69% | Stany Zjednoczone | ||
![]() Falken | wyższa klasa średnia | 68% | Japonia | ||
![]() BFGoodrich | wyższa klasa średnia | 66% |
Stany Zjednoczone Michelin | ||
![]() Nokian | wyższa klasa średnia | 62% | Finlandia | ||
![]() Uniroyal | wyższa klasa średnia | 60% |
Stany Zjednoczone Michelin | ||
![]() Kleber | wyższa klasa średnia | 59% |
Francja Michelin | ||
![]() Toyo | wyższa klasa średnia | 58% | Japonia | ||
![]() Yokohama | wyższa klasa średnia | 57% | Japonia | ||
![]() Kumho | wyższa klasa średnia | 56% | Korea Południowa | ||
![]() Vredestein | najwyższa półka | 34% | Holland | ||
![]() Cooper | wyższa klasa średnia | 31% | Stany Zjednoczone | ||
![]() Fulda | budżetowe | 69% | Niemcy | ||
![]() Nexen | budżetowe | 67% | Korea Południowa | ||
![]() Sava | budżetowe | 66% |
Słowenia GoodYear | ||
![]() Maxxis | budżetowe | 63% | Tajwan | ||
![]() Debica | budżetowe | 58% | Polska | ||
![]() Nankang | budżetowe | 58% | Tajwan | ||
![]() Kenda | budżetowe | 58% | Tajwan | ||
![]() Giti | budżetowe | 49% |
Singapur GT | ||
![]() Semperit | budżetowe | 47% |
Austria Continental | ||
![]() Linglong | budżetowe | 43% | Chiny |